0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

More
    0,00 zł

    Brak produktów w koszyku.

    Strona głównaWarto wiedziećZdrowieOd czego zacząć w chorobie Hashimoto?

    Od czego zacząć w chorobie Hashimoto?

    Diagnoza: choroba Hashimoto. Nie wpadaj w panikę! Po pierwsze, zdaj sobie sprawę, że to przypadłość, z którą boryka się coraz więcej osób. Szacuje się, że taką diagnozę jak Ty usłyszało już w Polsce ok. 800 tysięcy pacjentów. Paradoksalnie, dla wielu z nich – może i dla Ciebie…? – uzyskanie diagnozy okazało się wybawieniem: wiesz, co Ci jest, nie biegasz już od lekarza do lekarza, słysząc w każdym gabinecie, że przesadzasz, że to nerwy, że trzeba odpocząć, że Ci się wydaje…

    Trafnie połączyć objawy i wyniki badań

    Dla wielu pacjentów kluczowym momentem w poszukiwaniu pomocy było trafienie na właściwego endokrynologa. Właściwego czyli takiego, który trafnie połączył ich objawy i wyniki badań, co skutkowało postawieniem prawidłowej diagnozy. Wbrew pozorom uzyskanie takiej diagnozy nie jest łatwe, ponieważ zdarza się, że choć TSH jest w granicach normy laboratoryjnej, a przeciwciała są tylko nieznacznie podniesione, proces chorobowy rozwija się w najlepsze. Dobry endokrynolog drąży temat i nie odsyła pacjenta z kwitkiem.

    Optymalna dawka leków

    Oswajanie choroby Hashimoto należy zacząć od zażywania przepisanych przez endokrynologa leków, czyli preparatów hormonalnych zawierających lewotyroksynę. To hormon syntetyczny, którego działanie jest identyczne z naturalnym odpowiednikiem produkowanym w tarczycy człowieka. Należy liczyć się z tym, że dobranie optymalnej dawki może trochę potrwać – zazwyczaj nie udaje się to podczas pierwszej wizyty u lekarza.

    Kiedy jednak to się stanie, naprawdę zaczniesz czuć się lepiej. Pamiętaj, że leki należy zażywać na czczo lub wieczorem o stałej porze, a jeśli zażywasz już na stałe jakieś lekarstwa, konieczne jest ustalenie z lekarzem interakcji między nimi i „rozkładu jazdy” w kwestii ich przyjmowania.

    O tym jak prawidłowo przyjmować leki na tarczycę przeczytasz w artykule: Jak prawidłowo przyjmować leki na tarczycę?

    Ale zażywanie hormonów to nie wszystko.

    Konieczność zmiany przyzwyczajeń żywieniowych

    Konieczna będzie rezygnacja ze wszystkich elementów diety, które działają prozapalnie, a więc np. z żywności przetworzonej (fast food, gotowe dania), sklepowych słodyczy, produktów mlecznych i źródeł glutenu.

    W wielu przypadkach zastosowanie diety bezglutenowej i bezmlecznej wpływa nie tylko na sam proces leczenia, ale przede wszystkim umożliwia powrót do prawidłowej masy ciała i pozbycie się dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

    O tym jak powinna wyglądać dieta osoby z Hashimoto przeczytasz w artykule: Dieta w Hashimoto – co jeść, a czego unikać?

    Nie obawiaj się: jeśli Twój jadłospis będzie wymagał dużych zmian, nie będziesz musiała wprowadzać ich samodzielnie. Przygotowane przeze mnie diety to gotowe rozwiązanie Twoich problemów.

    Samodzielne zaplanowanie diety, dzięki której kilogramy zaczną spadać, a stan zdrowia się poprawiać, nie jest proste. Na szczęście jest dieta Hashi 🙂 Dzięki niej nie musisz się już martwić o to, czy jesz to, co służy Twojemu zdrowiu i odchudzaniu.
    Sprawdź dlaczego powinnaś stosować właśnie dietę Hashi

    Zmiana przyzwyczajeń żywieniowych nie jest łatwa, ale w przypadku choroby Hashimoto jest konieczna. Dlaczego? Bo samo zażywanie leków nie wystarczy do unormowania pracy tarczycy. poprawy samopoczucia i ustąpienia objawów. Niezbędne jest połączenie kilku elementów, w tym również właściwej diety i aktywności fizycznej.

    Pamiętaj, że w ramach zmiany diety potrzebna jest także odpowiednio dobrana suplementacja witamin i składników mineralnych. Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie sama dieta nie wystarczy i część trzeba będzie łykać w tabletkach.

    Interesuje Cię temat suplementacji w Hashimoto? Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w artykule: Co warto suplementować przy Hashimoto?

    Aktywność fizyczna

    Aktywność fizyczna to kolejna kwestia, którą warto poruszyć. Wiele osób chorujących na Hashimoto ma obniżony nastrój, boryka się z kłopotami ze snem, ma chroniczne bóle mięśni, stawów i kości. To zniechęca do podejmowania aktywności fizycznej, choć to właśnie ona bardzo korzystnie wpływa na samopoczucie i naszą formę. Nie chodzi o sport wyczynowy – chodzi o codzienny spacer, jogging, pływanie czy jazdę na rowerze.

    Jeśli Hashimoto przykuło Cię do kanapy, zmień to! Codzienna dawka ruchu zagwarantuje dopływ hormonów szczęścia, pomoże w redukcji masy ciała i zwiększy wrażliwość komórek na insulinę. 

    Raz lepiej, raz gorzej

    Jeśli udało Ci się poczynić pierwsze kroki na drodze oswajania Hashimoto, przed Tobą jeszcze jedno zadanie. Musisz przyjąć do wiadomości, że choroba z autoagresji (autoimmunologiczna) to choroba przewlekła – Hashimoto nie można wyleczyć raz na zawsze, ale można uzyskać jego remisję, wyciszenie objawów i przed dłuższy czas czuć się po prostu dobrze.

    Teraz już wiesz, że liczne niepokojące objawy, których doświadczasz to nie problemy natury kardiologicznej czy psychicznej. Możesz skupić się na poszukiwaniu informacji na temat jednej choroby: choroby Hashimoto, o której wciąż jeszcze nie wiemy wszystkiego, ale z dnia na dzień – coraz więcej. Pamiętaj: stan remisji to stan, do którego dążysz i który naprawdę możesz osiągnąć.

    0 0 Głosy
    Ocena artykułu
    Iwona Pawłowska
    Iwona Pawłowskahttps://dietahashimoto.pl/o-nas/
    Jestem dyplomowanym dietetykiem klinicznym, z ponad 9-letnim doświadczeniem. W swojej karierze pomogłam tysiącom osób zrzucić zbędne kilogramy, czy poprawić swoje nawyki żywieniowe. Napisz do mnie a pomogę ci zmienić twoją dietę na lepszą!
    Zasubskrybuj
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    Pokaż wszystkie komentarze

    Najpopularniejsze

    Najnowsze