0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

More
    0,00 zł

    Brak produktów w koszyku.

    Strona głównaWarto wiedziećZdrowieOdchudzanie w Hashimoto – 6 najczęściej popełnianych błędów

    Odchudzanie w Hashimoto – 6 najczęściej popełnianych błędów

    Odchudzałaś się już setki razy i za każdym kończyło się to klęską? Brak efektów, zniechęcenie i jeszcze gorsze samopoczucie. Czas zastanowić się, co robisz nie tak. Bo coś musi być nie tak.

    Osoba z niedoczynnością tarczycy i Hashimoto stosująca dobrą dietę odchudzającą chudnie w podobnym tempie jak osoba zdrowa. Nie jesteś więc skazana na nadwagę tylko dlatego, że masz chorą tarczycę.

    Sprawdź czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów.

    A jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie jak powinna wyglądać dieta osoby z Hashimoto i niedoczynnością tarczycy, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł: Dieta w Hashimoto – co jeść, a czego unikać?

    6 najczęściej popełnianych błędów w czasie odchudzania w Hashimoto

    Stosujesz dietę o niewłaściwej kaloryczności

    „Tyje od samego patrzenia na jedzenie”. Znasz to? Ja słyszę to naprawdę często. Czy to w ogóle możliwe?

    Okazuje się, że w odchudzaniu problemem jest nie tylko zbyt duża, ale też zbyt mała ilość kalorii.

    W przypadku nadmiernej podaży kalorii łatwo można to sobie wytłumaczyć: jem więcej, niż potrzebuję, więc ten nadmiar musi być gdzieś zgromadzony, a jednym z takich głównych magazynów jest właśnie tkanka tłuszczowa.

    Co dzieje się kiedy stosujesz dietę o bardzo niskiej kaloryczności?
    Początkowo oczywiście przynosi to efekt w postaci ubytku kilogramów, bo w końcu do chudnięcia potrzebny jest deficyt kaloryczny. Z czasem, jeśli ten deficyt jest zbyt duży nasz organizm zaczyna się buntować. Przyczyna jest prosta: brakuje mu energii nawet na te podstawowe czynności, jak np. oddychanie, trawienie i oczywiście spalanie. To skutkuje spowolnieniem tych wszystkich procesów i przełączeniem się w tryb oszczędzania, a w takiej sytuacji organizm będzie bronił swoich zapasów. Skutkiem jest brak efektów w odchudzaniu, mimo stałego zmniejszania kaloryczności.

    Dlatego tak ważne jest stosowanie diety o właściwej kaloryczności. Ani zbyt dużej, ani zbyt małej. Najlepiej po prostu zaufać specjalistom.

    Podjadasz i to nawet nieświadomie

    W wielu domach jest zwyczaj trzymania jakiś różnych przekąsek pod ręką. W moim rodzinnym domu, do niedawna zawsze na stoliku stała miseczka z cukierkami. A co dzieje się jak coś takiego leży na widoku? No niestety będziemy po to sięgać.

    To samo dotyczy np. orzechów, nasion, czy owoców, które łatwo można przekąsić w drodze, np. winogron, truskawek, czereśni czy suszonych owoców. Mimo, że bez wątpienia to zdrowe produkty, to są one też źródłem kalorii.

    Przechodzisz z pokoju do kuchni i zjadasz kilka orzechów, potem zjadasz kilka kulek winogron. Podczas gotowania kosztujesz, smakujesz, próbujesz, a w międzyczasie pijesz kilka kaw z dodatkiem mleka roślinnego i odrobiną miodu. Efekt jest taki, że nawet tego nie zarejestrujesz, a ciągle coś podgryzasz. Łatwo w ten sposób zaprzepaścić deficyt, który masz zaplanowany w diecie.

    Samodzielne zaplanowanie diety, dzięki której kilogramy zaczną spadać, a stan zdrowia się poprawiać, nie jest proste. Na szczęście jest dieta Hashi 🙂 Dzięki niej nie musisz się już martwić o to, czy jesz to, co służy Twojemu zdrowiu i odchudzaniu. Sprawdź dlaczego powinnaś stosować właśnie dietę Hashi

    Robisz wszystko na oko

    Czy stosując dietę albo przygotowując jakiś przepis korzystasz z wagi kuchennej? Nie? To może być Twoja przyczyna braku efektu w odchudzaniu.

    Dodawanie składników na oko albo korzystanie tylko z samych miar domowych, np. łyżka, szklanka itd. jest bardzo ryzykowne. Szczególnie na początku stosowania diety. Jeśli nie jesteś pewna, ile waży Twoja szklanka płatków albo ile gramów ma Twoja łyżka oliwy, to wszystko to powinnaś sprawdzić.

    Wydaje się to niemożliwe, ale w skali dnia dodając wszystko na oko można zjeść nawet kilkaset kalorii więcej. Warto więc się przyłożyć i ważyć to, co dodajemy do potrawy. Z czasem będzie można do tego podchodzić bardziej wyrywkowo, ale na początku polecam ważenie właściwie wszystkiego.

    Trzymasz się zasady: wszystko albo nic

    Po południu umówiłaś się koleżanką na kawę. Wiesz, że będzie i kawka i ciastko. I tu najczęściej pojawia się problem. I problemem wcale nie jest spotkanie, kawa czy nawet ciastko zjedzone do kawy, ale to, co się dzieje się pomiędzy.

    Myślisz sobie, że skoro i tak zjesz coś spoza planu, to ten dzień jest stracony. Bez sensu jest się starać. Przez to od rana jesz to, na co masz ochotę. Kończy się nie tylko na extra ciastku, ale i lodach i pizzy na kolację itd. itd.

    To jest właśnie ta zasada: wszystko albo nic.

    Pamiętaj, że nie musisz wszystkiego robić idealnie. Lepiej jest zrealizować plan w 80 czy 70% niż nie zrobić nic. Jeśli podejdziesz do tego w ten sposób, to ze spokojną głową zjesz ciastko z koleżanką jako przekąskę, a po powrocie do domu przygotujesz kolejny posiłek zgodnie z planem. Dzięki temu takie odstępstwa od diety nie przyczynią się do porzucenia Twojego planu na odchudzanie.

    Za mało pijesz

    Podczas odchudzania, oprócz tego co i ile jemy, ważne jest też to, co i ile pijemy. Rezygnacja ze słodkich napojów zazwyczaj idzie dobrze, często dużo gorzej jest z wypijaniem właściwej ilości.

    Każdego dnia powinnaś wypić minimum 30 ml na kilogram masy ciała, czyli jeśli ważysz np. 80 kg, to powinnaś wypić około 2,5l.

    Dlaczego jest to takie ważne?
    Wypijanie zbyt małej ilości płynów wiąże się z ryzykiem nadmiernego gromadzenia wody w organizmie, a ona też waży. Dodatkowo przy niewystarczającej ilości płynów zwalnia metabolizm i mogą pojawić się dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego, szczególnie wzdęcia i zaparcia.

    Trzeba też pamiętać, że popijanie pomiędzy posiłkami ułatwia utrzymanie przerw pomiędzy posiłkami. Szczególnie, że czasami mylimy uczucie pragnienia z głodem.

    Jeśli do tej pory nie zwracałaś większej uwagi na to, ile pijesz, to przyszedł czas, żeby to zmienić.

    Chcesz jeść smacznie, a przy okazji zgodnie z zasadami diety w Hashimoto i to bez liczenia kalorii? Jeśli tak, to dobrze trafiłaś. Dzięki diecie Hashi nie musisz się już martwić o to, czy jesz to, co służy Twojemu zdrowiu i odchudzaniu.
    Sprawdź dlaczego powinnaś stosować właśnie dietę Hashi

    Brakuje Ci cierpliwości

    Każdy, kto chociaż raz w życiu się odchudzał wie, jak trudne jest to wyczekiwanie na efekty.
    Niestety, jak na złość kilogramy nie spadają tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Każdy ma swoje, indywidualne tempo odchudzania. Część osób szybko chudnie na początku, ale potem rozpoczyna się walka o każdy kilogram, inni bardzo długo muszą czekać aż metabolizm przyspieszy i pojawią się te pierwsze kilogramy na minusie.

    W każdym razie odchudzanie to proces, więc uzbrojenie się w cierpliwość jest wręcz niezbędne.

    Jeśli tego zabraknie już na starcie, to Twoja przygoda z odchudzaniem może zakończyć się już po kilku dniach. Dlatego nie waż się częściej niż raz w tygodniu, a jak już to zrobisz, to odnotuj wynik i dalej rób swoje. Ta cierpliwość i konsekwencja na pewno zaprocentują.

    5 1 Głos
    Ocena artykułu
    Iwona Pawłowska
    Iwona Pawłowskahttps://dietahashimoto.pl/o-nas/
    Jestem dyplomowanym dietetykiem klinicznym, z ponad 9-letnim doświadczeniem. W swojej karierze pomogłam tysiącom osób zrzucić zbędne kilogramy, czy poprawić swoje nawyki żywieniowe. Napisz do mnie a pomogę ci zmienić twoją dietę na lepszą!
    Zasubskrybuj
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    Pokaż wszystkie komentarze

    Najpopularniejsze

    Najnowsze