0,00 zł

Brak produktów w koszyku.

More
    0,00 zł

    Brak produktów w koszyku.

    Strona głównaWarto wiedziećZdrowieNajważniejsze zasady diety w Hashimoto

    Najważniejsze zasady diety w Hashimoto

    Nie ma żadnych wątpliwości, że zmiana diety, to kluczowy element leczenia Hashimoto. Bez wdrożenia pewnych zasad trudno będzie osiągnąć pełny sukces terapeutyczny, czyli ustąpienie objawów, poprawę wyników badań, lepsze funkcjonowanie tarczycy i uregulowanie masy ciała.

    Jeśli nie wiesz jak się do tego zabrać, to mam coś dla Ciebie.

    Zebrałam 8 najważniejszych zasad diety w Hashimoto. To wskazówki, które przydadzą Ci się w pracy nad swoimi nawykami żywieniowymi.

    1. Stosuj dietę o właściwej kaloryczności

    Chorobie Hashimoto często towarzyszy nadwaga i otyłość. Dlatego tak ważne jest zastosowanie diety o właściwej kaloryczności, która spowoduje stopniowe zmniejszanie masy ciała.

    Kluczowe jest jednak odpowiednie dopasowanie kaloryczności do zapotrzebowania. Ani zbyt mała, ani zbyt duża wartość energetyczna diety nie będzie służyła zdrowiu, a tym bardziej odchudzaniu.

    Najlepiej zdać się na dietetyka, który zaproponuje właściwy wariant kaloryczny diety.

    2. Wyklucz z diety gluten i produkty mleczne

    Źródła glutenu i produkty mleczne, to składniki diety, które są źle tolerowane przez większość osób z Hashimoto. Nawet jeśli nie zostało to potwierdzone badaniami na nietolerancje.

    Zastosowanie diety bezglutenowej i bezmlecznej u osób z Hashimoto wpływa nie tylko na sam proces leczenia, ale przede wszystkim umożliwia ubytek masy ciała i pozwala pozbyć się uciążliwych dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego.

    O tym, dlaczego warto chorując na Hashimoto wykluczyć z diety gluten przeczytasz tutaj: Gluten a choroba Hashimoto.

    3. Zadbaj o dobre źródła kwasów tłuszczowych omega-3

    Kwasy tłuszczowe omega-3 to związki o działaniu przeciwzapalnym, które dodatkowo uczestniczą w przemianie hormonów tarczycy.

    Znajdziesz je m.in. w rybach, oleju lnianym, oliwie z oliwek, orzechach włoskich, nasionach chia.

    4. Pamiętaj o dobrych źródłach składników mineralnych istotnych dla prawidłowej pracy tarczycy: żelaza, cynku, selenu, magnezu, jodu

    Żelazo, cynk, selen, magnez i jod to składniki mineralne niezbędne do właściwego funkcjonowania tarczycy i wytwarzania hormonów. A niestety najczęściej ich spożycie bywa niewystarczające do zrealizowania zapotrzebowania. Dlatego tak ważne jest zwrócenie na to uwagi, a w uzasadnionych przypadkach włączenie suplementacji.

    Dobre źródła tych składników to: ryby, jajka, orzechy, kasza gryczana, pestki dyni.

    Samodzielne zaplanowanie diety, dzięki której kilogramy zaczną spadać, a stan zdrowia się poprawiać, nie jest proste. Na szczęście jest dieta Hashi 🙂 Dzięki niej nie musisz się już martwić o to, czy jesz to, co służy Twojemu zdrowiu i odchudzaniu.
    Sprawdź dlaczego powinnaś stosować właśnie dietę Hashi

    5. Suplementuj witaminę D3

    Znaczenie witaminy D3 w kontekście Hashimoto jest tak duże, że naukowcy podejrzewają jej niedobór jako jedną z przyczyn rozwoju tej choroby.

    Niestety nie jest możliwe zrealizowanie zapotrzebowania na nią samą dietą. Dlatego niezbędna jest suplementacja. Warto jednak co jakiś czas skontrolować stężenie witaminy D3 we krwi, po to, żeby właściwie dopasować wielkość dawki.

    6. Zadbaj o odpowiednią ilość witaminy B12

    Ze względu na zaburzone wydzielanie kwasu solnego, który jest niezbędny do wchłaniania witaminy B12, osoby z Hashimoto bardzo często borykają się z niedoborem tej witaminy. Co z kolei prowadzi do niedokrwistości.

    Jej źródłem jest mięso i jajka.

    Więcej na temat składników mineralnych i witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania tarczycy przeczytasz w artykule: Jakie witaminy i składniki mineralne mogą pomóc w Hashimoto?

    7. Nie bój się goitrogenów i warzyw psiankowatych

    Źródła goitrogenów (np. kapusta, brokuły, kasza jaglana) i warzywa psiankowate (np. pomidory, papryka, bakłażan) to produkty, które dość często zostają wykluczone z diety przez osoby z Hashimoto. I to niesłusznie.

    Mimo potencjalnego negatywnego wpływu na nasz organizm, korzyść z ich spożycia przewyższa to zagrożenie. Szczególnie, że trzeba byłoby zjeść tych produktów naprawdę dużo.

    Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie urozmaiconej diety, bo to dawka czyni truciznę.

    Więcej na ten temat przeczytasz w artykułach: Goitrogeny w Hashimoto. Czy musisz je wykluczyć z diety? i Warzywa psiankowate a Hashimoto

    8. Usuń z diety produkty o działaniu prozapalnym

    Produkty, które jemy mogą nasilać lub wygaszać proces zapalny. W chorobie Hashimoto, która jest chorobą zapalną konieczne jest wykluczenie tych o charakterze prozapalnym.

    Są to m.in.: dania typu fast food, żywność wysokoprzetworzona, słodycze, słone przekąski, tłuste mięsa i wędliny, alkohol i słodzone napoje.

    Naszą dietą Hashi już od ponad 2 lat pomagamy osobom z Hashimoto pozbyć się objawów, poprawić swoje samopoczucie, uregulować pracę tarczycy i pozbyć się zbędnych kilogramów. Sprawdź dlaczego powinnaś stosować właśnie dietę Hashi

    Iwona Pawłowska
    Iwona Pawłowskahttps://dietahashimoto.pl/o-nas/
    Jestem dyplomowanym dietetykiem klinicznym, z ponad 9-letnim doświadczeniem. W swojej karierze pomogłam tysiącom osób zrzucić zbędne kilogramy, czy poprawić swoje nawyki żywieniowe. Napisz do mnie a pomogę ci zmienić twoją dietę na lepszą!
    Poprzedni artykuł

    Najpopularniejsze

    Najnowsze